Radikale Næstved

02. maj

Borgermøde i Ringsted om flygtninge

Isolation eller integration?
Grænsebomme eller europæisk fordeling af flygtninge?
Teltlejre eller boliger?

Kom til åbent borgermøde om tidens vigtigste spørgsmål: Hvordan skal vi håndtere flygtningekrisen? Kan vi finde løsninger sammen? I Europa, Danmark og i Ringsted?​

Borgermødet vil til at begynde med introducere flygtningesituationen på et europæisk niveau, hvor det overordnede dilemma i flygtningesituationen blive kortlagt, og hvor vi blandt andet spørger: Hvad sker der ved ankomsten til Europa? Hvad er det, at de flytgter fra? Derudover vil borgermødet også indeholde et vigtigt nationalt samt lokalt aspekt, hvor vi blandt andet stiller spørgsmålene: Hvordan ser flygtningesituationen ud i Danmark i dag? Og hvordan ser flygtningesituationen ud i Ringsted?
Til sidst har vi en løsningsorienteret gruppesnak, hvor borgere i fællesskab og sammen med politkere og eksperter kan diskutere løsninger, muligheder og initiativer ud fra de tre forudgående komponenter i programmet: Europa, Danmark og lokalsamfundet. ​

Borgermøderne er åbne for alle og vil være med deltagelse af eksperter, organisationsfolk mfl. Mød blandt andet:

Sofie Carsten Nielsen, folketingsmedlem Radikale Venstre

Karin Aaen, informationschef i UNICEF

Kasper Kock, chef for strategi og projektudvikling i Røde Kors

Henrik Hvidesten, Borgmester i Ringsted Kommune

Carli Hækkerup, Venligboerne

Zenia Stampe, folketingsmedlem Radikale Venstre

For yderligere oplysninger kontakt da venligst Emra Jusubasic på Emra.jusubasic@ft.dk eller på tlf.: 6162 4797.